Customer Supply Chain Manager - Toronto

December 20 2024
Industries Food, Catering, Beverage
Categories Accounts payable,
Remote
Mississauga, ON • Full time

Supply Chain owner for Customer partnerships - both internal to General Mills and main point for external Key customer supply chain partners. Responsible for identifying & implementing joint value creation initiatives that deliver Holistic Margin Management (HMM), improved customer service experiences, and aligned business priorities. Deliver operational and service excellence, support financial operations, and leverage capabilities to drive supply chain efficiencies/RNS/value for our customers and General Mills. Manage and develop the team to enable strong relationships with key customers, supply chain stakeholders and Sales partners.

KEY ACCOUNTABILITIES

  • Lead and develop Customer Replenishment Analyst team to meet customer and business objectives.
  • Enable effective ways of working processes with Key Customers, Sales and Supply Chain Partners.
  • Maintain and accelerate strong Key customer relationship and CPFR partnerships.
  • Stand up BPM Process for customers and continuously improve process and metrics; actively participate in L3 Run Meetings, and lead L2 Customer Run meetings.
  • Deliver joint value for General Mills and Key customers including HMM, Cost avoidance, superior customer service and aligned business priorities.
  • In partnership with Sales, develop and own joint Key customer scorecard and priority action items.
  • Accountable for developing and delivering the weekly, monthly and 90-day plans facilitated through BPM Process rigor and standards.
  • Ownership over Key customer ER and P&L performance and improvement metrics - DPS, Full pallet, CPU, non-working spend, Unsaleables, OTIF, etc.
  • Accountable for creating financial value with Key customer accounts: HMM, Non-Working, Fines and Fees, ER Programs.
  • Main go to supply chain point of contact and owner for all Key customer specific needs - internal stakeholders.

MINIMUM QUALIFICATIONS

  • Bachelor's degree
  • 5+ years of relevant work experience
  • Experience leading a team
  • Excellent problem solving/issue resolution skills

PREFERRED QUALIFICAITONS

  • Strategic business negotiation and development
  • Team oriented, particularly in a leadership capacity
  • Leads innovation to enable value creation and accelerated customer partnerships
  • Strong E2E Supply Chain knowledge
  • Project Management skills

ADDITIONAL CONSIDERATIONS

  • International relocation or international remote working arrangements will not be considered
  • Applicants for this position must be currently authorized to work in Canada on a full-time basis.
  • General Mills will not sponsor applicants for this position for work visas.

PRÉSENTATION

Propriétaire de la chaîne d'approvisionnement pour les partenariats avec les clients internes à General Mills. Point principal pour les partenaires de la chaîne d'approvisionnement des clients externes. Responsable de l'identification et de la mise en œuvre d'initiatives conjointes de création de valeur qui offrent HMM, des expériences de service client améliorées et des priorités commerciales alignées. Assurer l'excellence opérationnelle, soutenir les opérations financières et exploiter les capacités pour stimuler l'efficacité de la chaîne d'approvisionnement/RNS/valeur pour nos clients et pour General Mills. Gérer et développer l'équipe pour permettre des relations solides avec les clients clés, les parties prenantes de la chaîne d'approvisionnement et les partenaires commerciaux.

PRINCIPALES RESPONSABILITÉS

  • Diriger et développer l'équipe d'analystes de réapprovisionnement client pour atteindre les objectifs clients et commerciaux.
  • Activer des méthodes de travail efficaces avec les clients clés, les ventes et les partenaires de la chaîne d'approvisionnement.
  • Maintenir et accélérer les relations solides avec les clients clés et les partenariats CPFR.
  • Mettre en place un processus BPM pour les clients et améliorer en permanence les processus et les mesures ; participer activement aux réunions d'exécution L3 et diriger les réunions d'exécution client L2.
  • Offrir une valeur commune à General Mills et aux principaux clients, notamment HMM, évitement des coûts, service client supérieur et priorités commerciales alignées.
  • En partenariat avec l'équipe de ventes : développer et posséder un tableau de bord conjoint des principaux clients et des éléments d'action prioritaires.
  • Responsable de l'élaboration et de la mise en œuvre des plans hebdomadaires, mensuels et sur 90 jours facilités par la rigueur et les normes du processus BPM.
  • Responsable pour des mesures de performance et d'amélioration des ER et P&L des principaux clients - DPS, palette complète, CPU, dépenses non fonctionnelles, invendables, OTIF, etc.
  • Responsable pour la création de valeur financière avec les principaux comptes clients : HMM, non fonctionnels, amendes et frais, programmes ER.
  • Point de contact principal de la chaîne d'approvisionnement et propriétaire de tous les besoins spécifiques des principaux clients - parties prenantes internes.

QUALIFICATIONS MINIMALES

  • Baccalauréat
  • Au moins 3 à 5 ans d'expérience professionnelle pertinente
  • Expérience de direction d'une équipe

QUALIFICATIONS PRÉFÉRÉES

  • Dynamiser et développer les personnes ; expérience préalable en gestion de personnel préférée
  • Compétences solides et influentes en communication verbale et écrite
  • Négociation et développement d'affaires stratégiques
  • Axé sur l'équipe, en particulier dans une capacité de leadership
  • Excellentes compétences en résolution de problèmes/résolution de problèmes
  • Mène l'innovation pour permettre la création de valeur et l'accélération des partenariats avec les clients
  • Fortes connaissances de la chaîne d'approvisionnement de bout en bout Gestion de projet - Initiatives clés des clients

COMPANY OVERVIEW

We exist to make food the world loves. But we do more than that. Our company is a place that prioritizes being a force for good, a place to expand learning, explore new perspectives and reimagine new possibilities, every day. We look for people who want to bring their best — bold thinkers with big hearts who challenge one other and grow together. Because becoming the undisputed leader in food means surrounding ourselves with people who are hungry for what's next.

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